Operasi 3 Gempur markas.kukubesi.com

Bismillah,

Gambar tugasan untuk cabaran kali ini:

Diolah menjadi lebih radikal:

Dimanipulasi dengan meletakkan tower, bulan dan bendera yang di ambil dari internet. Kesan pencahayaan, awan, bintang dan selebihnya hanya menggunakan berus photoshop.

Operasi Gempur Markas.KukuBesi.com

Pengenalan:
Operasi Gempur markas.kukubesi.com merupakan satu ruangan di mana para ahli diberikan cabaran untuk mengolah gambar yang diberi mengikut kreativiti masing². Hasil yang dipamirkan dari para peserta memang hebat². Pemenang bagi Operasi 1 dianugerahkan kepada….. aku ler. naseb je. gegege.

Gambar asal:

Karya yang aku pertaruhkan:

Awan larat kian sarat....Awan larat kian sarat….

Menurunkan hujan melimpahkan rahmat...Menurunkan hujan melimpahkan rahmat…

Muncul mentari menyinari bumi….

Lengkapkan kitaran kehidupan ini.

ANANAMRI | www.ananamri.com
pemilihan karya ini sebagai pemenang adalah penguasaan warna dan blending warna yang kelihatan sekata dan kemas. penambahan hujan kelihatan bersesuaian dan menjadikan karya ini kelihatan menarik dan yang paling aku suka pada karya ini, lokasi tone hitam ananamri tidak memasukan 100% hitam. itu yang menjadikan karya ini blending warnanya sekata. tahniah kepada pemenang kali ini.

Ekspidisi Bandung

Bismillah,
baru pulang dari Bandung yang terletak di Kepulauan Jawa Indonesia. Ada shoot pre-wedding di sana sambil mengembara mengenal tempat orang dan cuba mencari cinta gheheee~. Gambar akan diletakkan berfasa² ya. Editing memerlukan mood dan feel. Terima kasih.

Tangkuban Parahu
Tendangan Sangkuriang

Dari Felda Sg. Koyan, Pahang.

9-copy

Selesai tugas di Kuala Lumpur bersama pelajar jurusan farmasi terus bertolak ke Pahang. Singgah dulu kat Genting Sempah lelap. Jam 4 pagi. Risau esok tak dapat berkarya dengan baik. Sekurangnya dah berjalan separuh jalan walaupun sebenarnya tak samapi separuh jalan pun! Hehe mana lah tau, tak pernah sampai sana. Okay letak satu gambar dulu. Milik siapakah cincin dan rantai ini? Nantikan kemaskininya. Dah kemaskini sedikit. Hujung minggu yang padat! Syukur dapat selesaikan semua tugas fotografi tanpa masalah.

1-copy2-copy3-copy3b-copy4-copy5-copy6-copy7-copy8-copy9-copy10-copy11-copyCincin dan rantai perkahwinan

Jurugambar perkahwinan bertugas,
Anan Amri

↑ Kembali ke laman utama AnanAmri.com ↑